معرفی انواع لودر و کاربرد آنها

لودر که به آن سطل لودر، بارگذار جلو نیز گفته می شود، از ماشین های سنگینی است که به طور گسترده در بخش ساخت و ساز(عمرانی) مانند: ساختمان ها، کارهای عمومی، جاده ها جنگل ها، در معادن ، بزرگراه ها، تونل ها و همچنین بارگیری زباله ها یا هر فعالیتی که نیاز به جابجایی خاک یا سنگ در حجم زیاد دارد، به کار می رود. در این مقاله که توسط پارسیان راه تولید کننده و تامین کننده تجهیزات بیل مکانیکی می باشد تهیه شده قصد داریم شما را با انواع لودر و کاربرد آنها آشنا کنیم.

لودر چیست ؟

این دستگاه ماشینی از یک تراکتور و یک بیل که اسکوپ نام دارد تشکیل شده است. تراکتور می تواند روی لاستیک ها یا زنجیر حرکت کند، در حالی که سطل روی بازوی مفصلی متصل به شاسی دستگاه حرکت می کند که باعث حرکت بیل می شود. لودر می تواند کارهای مختلفی انجام دهد، اما رایج ترین آنها جابجایی خاک وسنگ ، مصالح ساختمان هایی که تخریب شدند و … می باشد .

تطبیق پذیری و کارایی دو مورد از بارزترین ویژگی های این ماشین است. زیرا تحرک بسیار خوبی را فراهم می کند و در عین حال مانور دادن به آن آسان است. لودرها معمولاً برای کارهایی مانند بازسازی و دفن زباله استفاده می شود .

ویژگی های لودر :

       لودر انواع مختلفی از ابزار است که با ویژگی های بار در حال جابجایی مناسب است .

       دارای یک وسیله پشتیبانی است که بازوهای بالابر را ثابت نگه می دارد.

       دارای کنترل هایی برای حرکت بازوهای بالابر و ابزارهایی که به آنها متصل می شوند . (آنها در کابین تراکتور قرار دارند(.

       سرعت و بهره وری را در سایت های ساختمانی افزایش می دهد .

کاربردهای اصلی لودر چیست؟

لودرها کارهای ساخت و ساز را آسان تر می کنند و همچنین می توانند مواد را به سرعت از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال دهند. همین امر باعث شده پروژه های ساخت و ساز سریعتر انجام شوند .

 این ماشین‌ها برای فعالیت‌هایی که زباله‌های زیادی تولید می‌کنند، ضروری هستند ، از جمله حفاری  به همین دلیل، آنها اغلب برای موارد زیر استفاده می شوند :

  • بارگذاری و تنظیم در حفاری .
  • تخریب ساخت و ساز .
  • کار در مدیریت پسماند .
  • راه سازی
  • کشاورزی
  • جنگل ها
  • ساختمان سازی
  • پروژه های شرکتی

بارگذاری و تنظیم در حفاری :

برخی لودرها  قادر به حفاری و تنظیم کننده کاری در زمین عمیق هستند .

کار در مدیریت پسماند :

لودرها می توانند پسماندهایی تخریب و یا ساخت و ساز را مدیریت و جابجایی کنند .

راه سازی :

ماشین های لودر در راه سازی کاربرد دارند و می توانند در زمین های سخت کار کنند .

لودر ها بر اساس اندازه طبقه بندی می شوند :

در حال حاضر لودر ها در سه سایز متفاوت وجود دارند :

  • کوچک
  • متوسط
  • بزرگ
  • کوچک :

: دارای سطل بار به اندازه یک متر مکعب هستند .

  • متوسط :

دارای سطل بین یک تا سه متر مکعب هستند .

  • بزرگ :

سطل آن دارای ظرفیت بار بین سه تا پنج متر مکعب است .

انواع لودر :

  •  چرخ دار
  • زنجیردار
  • فشرده
  • ویژه

چرخ دار لاستیکی :

این نوع لودر چرخ های لاستیکی بزرگ دارد. چرخ ها علاوه بر اینکه می توانند در جاده های عمومی حرکت کنند ، سرعت کار بالایی دارند . قدرت کار با این لودر ها پایین می باشد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای خاک برداری در زمین های سخت می باشند. لودر چرخ لاستیکی اجزای حرکتی کمتری دارد و کمتر خراب می شود .

لودر زنجیر دار :

این نوع لودر ها ی چرخدار را به مناطقی می‌برند که دسترسی به آنجا مشکل است، مانند خاک‌های گل‌آلود ، سنگلاخ ها که ناپایدار هستند، راه سازی در مکان های سخت و ناهموار، تونل ها ، سد سازی و همچنین برای برف روبی جاده ها کاربرد دارند. در زمان یخ زدگی جاده ها به علت لاستیک های زنجیردار مقاومت آنها بالاست . پس لاستیک های این لودرها  قدرت بالایی دارند. تنها عیب این مدل لودر این است که معمولاً کند حرکت می کند که ممکن است به چرخ ها آسیب برسد.

فشرده :

ویژگی اصلی آن مانور پذیری آن است . می تواند روی لاستیک یا زنجیر حرکت کند. سرعت بالایی دارد .

ویژه :

 این نوع لودر بر حسب تقاضا توسط شرکت هایی که از آنها استفاده خواهند کرد ، به ویژه آنهایی که در ذخایر بزرگ معدن کار می کنند ، تولید می شوند . پس با توجه به کارایی ایده پردازی می شوند .

مفصلی :

 این نوع لودر به تیغه اجازه می دهد به نیمه خم شود تا برگشت و چرخش آسان تر شود .

  • فعالیت لودر برای بهره برداری از ذخایر معدنی و همچنین بارگیری مواد معدنی :

بازسازی یا پاکسازی سواحل رودخانه و جنگل ها

پاکسازی جاده ها و سایر مناطق پس از بلایای طبیعی (سیل ،زلزله)

همچنین لودرها را می توان بر اساس نوع موتور طبقه بندی کرد :

       برقی :

 بر خلاف گازهای احتراق گاز منتشر نمی کند . همین امر باعث می شود آن را برای فضای داخلی معدن و مکان های بسته با تهویه ضعیف استفاده شوند .

       احتراق داخلی :

این نوع لودرها فراوان ترین نوع لودر در بازار هستند . اکثر آنها موتورهای دیزلی دارند.

اگر مایل به خرید تجهیزات لیفتراک لودر و بیل مکانیکی هستید مشاورین ما راهنمای شما در این زمینه هستند . با ما در ارتباط باشید.

در نتیجه :

از مطالب فوق دریافتیم لودر ها از انواع ماشین های سنگین هستند که برای ساخت و ساز و تخریب استفاده می شوند . کاربرد آنها در راه سازی ، پل سازی ، ساختمان سازی ، جنگل ها ، و موارد دیگر کاربرد دارند . لودر ها سایز های مختلفی دارند . با توجه به قدرت و نوع لاستیک ها در مکان های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند . شما می توانید قطعات لودر و کلنگی ناخن بیل ، بیل مکانیکی را از ما خریداری کنید . همین حالا سفارشات خود را آنلاین ثبت کنید . از توجه شما سپاسگذارم .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *