نکات خرید بیل مکانیکی

برای خرید بیل مکانیکی باید به موارد مهمی دقت شود. مهم است بدانیم چه نوع بیل مانیکی نیاز داریم نو یا کارکرده. انتخاب باید آگاهانه باشد. در این مقاله که توسط پارسیان راه تامین کننده تجهیزات بیل مکانیکی تهیه شده قصد داریم نکات خرید بیل مکانیکی را برای مخاطبانمان شرح دهیم .

بیل مکانیکی چیست ؟

بیل مکانیکی که اغلب آن را به عنوان حفارمی نامند، یک ماشین بزرگ است که برای کندن و جابه جا کردن اجسام بزرگ در انواع مشاغل مانند محوطه سازی، راه سازی، تخریب، پروژه های معدنی، لایروبی رودخانه و … به کار گرفته می شود. وقتی نوبت به خرید یک بیل مکانیکی جدید می رسد، موارد مهم زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید . درک مشخصات مناسب و دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کنید،  بیشترین تأثیر را بر بهره وری کسب و کار شما خواهد داشت.

نکات مهم در هنگام خرید بیل مکانیکی

 در زیر چند نکته مهم در هنگام خرید بیل مکانیکی ذکر شده است .

  1. عامل وزن، اندازه ، کارایی
  2. هیدرولیک
  3. حمل و نقل، دسترسی داشتن
  4. کنترل
  5. راحتی و آرگونومی اپراتور
  6. ریل فولادی-لاستیکی
  7. خرید از فروشنده معتمد
  8. دقت در انتخاب کلنگی و ناخن بیل
  9. برند
  1. عامل وزن، اندازه ، کارایی

اولین قدم برای تصمیم گیری خرید یک بیل، توجه به مشخصات مورد نیاز برای کار است، مانند ظرفیت سطل و مورد و … ، اندازه دستگاهی که نیاز دارید که شامل استاندارد، متوسط  و فشرده می باشد.

  1. هیدرولیک:

پیوست هایی را که قصد کار با آنها را دارید در نظر بگیرید. یعنی مطابقت داشتن بیل مکانیکی با دیگر ماشین آلات، جریان های هیدرولیکی. مورد نیاز برای هر کدام را درک کنید، تجهیز بیل مکانیکی خود به لوازم جانبی مناسب به شما تطبیق پذیری می دهد تا از سرمایه گذاری خود بیشترین بهره را ببرید. این اغلب به تعیین دامنه و تنوع پیوست هایی که می توانید با دستگاه استفاده کنید، کمک می کند . سیستم هیدرولیک مرکزی عملکرد ماشین را افزایش می  دهد.

از آنجایی که سیستم هیدرولیک مرکزی عملکرد ماشین را افزایش می دهد ، دارای ویژگی هایی است که به بیل اجازه می دهد در حین کار با بوم و بازو آزادانه بچرخد و کنترل بهتری را هنگام جرثقیل کردن، لوله گذاری یا بلند کردن بارها ارائه دهد.

3- حمل و نقل :

هنگام خرید یک ماشین جدید، حمل و نقل همیشه یک نکته مهم است. بسته به ناوگان فعلی شما، ممکن است به یک تریلر بزرگتر برای حمل بیل مکانیکی جدید نیاز باشد. خرید بیل مکانیکی با اندازه مناسب برای کاربرد و منطقه شما بسیار می باشد زیرا هزینه‌های حمل و نقل جانبی و مالکیت ، عملیاتی وجود دارد .

4 – کنترل

در هنگام خرید لوازم بیل مکانیکی جدید نیازهای اپراتور را در نظر بگیرید. برای آسان‌تر کردن کارها، بسیاری از مدل‌های جدید بیل مکانیکی یک انتخابگر کنترل الگوی آسان را ارائه می‌دهند که به اپراتور اجازه می‌دهد ماشین را مطابق با اولویت خود تنظیم کند.

5- راحتی و ارگونومی اپراتور :

وقتی ده ساعت در روز در کابین یک بیل مکانیکی هستید، راحتی و ارگونومی برای بهره وری بسیار مهم است. به دنبال ویژگی هایی در کابین باشید که اپراتورهای شما را راحت و روی کار متمرکز می کند .سری جدیدی از بیل مکانیکی ها دارای بهترین فضای کابین از جمله یک صندلی کاملاً قابل تنظیم با گرمکن بزرگ ، سیستم کمری، پدال‌های پا، استریو بلوتوث و غیره است که همگی قابل تنظیم هستند.

6 – ریل فولادی – لاستیکی

درک بسیاری از گزینه‌های مسیری که در دسترس شما می باشند، و همچنین تأثیری که می‌توانند بر بهره‌ وری دستگاه داشته باشند، مهم است. اکثر بیل‌های متراکم دارای خطوط لاستیکی هستند  که برای به حداقل رساندن آسیب‌های سطحی در طول سفر و عملیات در کاربردهای مسکونی، خیابانی و ساختمانی که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند، طراحی شده‌اند. مسیرهای لاستیکی سریعتر از فولادی فرسوده می شوند .انواع زیادی از ریل با عرض و عمق آج متفاوت وجود دارد.

بیل مکانیکی با اندازه متوسط و کامل، معمولاً با ریل های فولادی مجهز هستند و همچنین در اندازه ها، عرض ها و عمق های متفاوتی تولید می شوند. هنگام بحث در مورد گزینه های مسیر با فروشنده تجهیزات خود، حتماً شرایط زمین و نوع کاربردهایی را که قصد استفاده از دستگاه را دارید در نظر بگیرید.

همچنین، حتما به دنبال یک زیرانداز(ریل) ناهموار با ویژگی هایی باشید که تمیز و نگهداری آن را آسان کند. ریل هایی که عرض بیشتری دارند، دوام بالایی دارند . روکش مسیرهای نوآورانه طراحی شده با شیب یک طرفه باعث می شود که مواد کمتری بین قاب و زنجیره مسیر جمع شود. این طراحی همچنین به مواد اجازه می دهد تا به راحتی در یک جهت به سمت بیرون بلغزند که باعث صرفه جویی در زمان هنگام تمیز کردن ریل می شود.

7- خرید از فروشنده معتمد

قبل از خرید بیل مکانیکی در انتخاب فروشنده باید دقت کرد. به علت قیمت بالایی که بیل مکانیکی ها دارند پس مهم است فروشنده منصف ، کاربلد و قابل اعتماد را انتخاب کنید. فروشنده باید بتواند تمام موارد کار با مکانیک را توضیح دهد و اگر بیل مکانیکی دست دوم بود، اشکالات و خرابی قطعات را به مشتری اطلاع داده و بدرستی پاسخگوی سوالات مشتری باشد. با توجه به نیاز مشتری خدمات ارائه دهد .

8- دقت در انتخاب کلنگی و ناخن بیل :

یکی از مواردی که در بیل مکانیکی کاربرد زیادی دارد کلنگ یا ناخن بیل می باشد. با توجه به سالم بودن و نوع کلنگی می توان یک انتخاب ایده آل داشت. کیفیت بالا در کلنگی و ناخن بیل از فرسودگی زودتر آنها جلوگیری می کند.

9-برند :

بیل مکانیکی ها نیز مانند دیگر ماشین آلات از برندهای متفاوت تولید می شوند .انتخاب برند خوب و داشتن موتور قوی می تواند بهترین انتخاب را برای مشتری آسان کند. پس لازم است از قبل در شناخت مدل برندها اطلاع کامل داشته باشید .

ما فروشنده انواع قطعات ماشین آلات راهسازی از جمله بیل مکانیکی ، کلنگی ناخن بیل و … هستیم . بهترین محصولات و با کیفیت ترین ها را به مشتریان خود، برای خرید حضوری و آنلاین ارائه می دهیم . مشاورین ما راهنمای سوالات شما هستند.

سخن پایانی :

از مطالب فوق دریافتیم برای خرید بیل مکانیکی با توجه به قیمت بالایی که دارند و بعضی از مشتری ها قادر به خرید بیل مکانیکی نو نیستند، باید به یکسری نکات در هنگام خرید این ماشین ها دقت داشت . برای خرید قطعات بیل مکانیکی پیشنهاد می کنیم از محصولات ما دیدن بفرمایید . سپاس از توجه شما امیدوارم از مطالب گفته شده پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *